lite facit om 'det brutna bandet'

okej, ska besvara era frågor så gott jag kan om mig och Danjel.

är ni fortfarande tsm? - Nej, det är vi inte.

hur länge var ni tsm? - Drygt ett halvår första gången.

hur är eran relation nu, är ni vänner? - Vi är inte ovänner och kan träffas normalt, umgås och va i samma rum samtidigt, men som situationen är nu bestämmer vi ju inte att "vi ska ses, liksom" vilket jag egentligen vill. kan dock bli lite svårt också just för att vi bor i olika orter, han går i skolan osv. och många har svårt att va vänner med sina ex, hittills har det väl gått skapligt och jag har vänner som lever som dom vore bästa vänner med sina ex. det beror ju helt på hur det tog slut, hur man är som person och vad båda vill. jag vill alltid kunna va vän med alla jag en gång lärt känna! 

Saknar du honom? - Självklart, det var någon som betydde oerhört mycket och någon man skapat många bra minnen med, bott tillsammans med och gjort i princip allt. vardagen ser ju lite annorlunda ut nu. förr gick vi båda i samma skola, bodde tsm för en kort tid osv men nu tog jag studenten, han flyttade hem och ja..allt blir svårt och jobbigt för mig, eftersom det inte var jag som gjorde slut. har redan sagt vad jag tycker om Danjel i ett inlägg längre tillbaka, runt Juni typ..då det tog slut första gången och han vet precis vad jag tycker om honom och det är det viktigaste. visst, vi har gått igenom många jobbiga saker som kanske till en viss del var bra just för att man lär sig av varann och vet vad man ska undvika till nästa gång man ger sig in på ett förhållande. 
det finns otroligt många saker jag ångrar att jag gjort/sagt till honom idag, men det är ju lätt att va efterklok och får man ingen mer chans kan man inget annat än att acceptera situationen och nuet. life goes on, som man säger!

kan avsluta med att sen det tog slut har jag inte somnat en endaste kväll när jag egentligen vill och jag som är en sån som somnar direkt jag lägger ner huvudet på kudden. men jag bara ligger och vrider mig, funderar. och när jag väl somnar drömmer jag om honom, i princip varje natt. faktiskt. det jobbiga är att jag minns alla drömmar. så...dom senaste veckorna har läget varit: sömnlösa nätter & oro i kroppen!
men ingen kommer få ta andra halvan av sängen, SlovenkKo, den är bara din. både tomt och kallt.


Firehouse – When I Look Into Your Eyes
Troy And Gabriella – Gotta Go My Own Way
Stiftelsen – Rotlös

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0