16 things for today

drog till Norge i onsdags för lite jobbsök. Torsby-Gardemoen-Jessheim-Kongsvinger-Torsby. 23 jobb sökta den dagen.  i förrgår sökte jag ett jobb i Arvika, hoppas på svar inom en vecka! börjar svida i plånkan nu och suckarna börjar bli svårräknade på en dag. är less på hålan jag bor i också, orkar inte koppla bort att mina föräldrar bosatte sig här, det absolut döaste placet (för ungdomar mest) av alla ställen. Torsby var bra förr, innan jag föddes, då fanns de en egen stil som folk Tror sitter i än men nu är det bara..ett jävla ställe där inga bor. arbetslös och mycket fritid men finns inget att tillbringa den till. gaaah jag spyr! skulle flytta direkt jag kunde. 


och andra saker jag stör mig på/tycker är irriterande/ogillar är:

1. folk som säger "va?" men egentligen hör. jag säger typ aldrig "va?", jag är ist tyst, tänker efter vad det SKULLE KUNNAT vara i sambandet med samtalet man hade.

2. folk som smaskar mat, tuggummi, ja övrigt. bläää!

3. folk som säger "jag lånar bara lite om det går bra." varje helg om samma sak. då är den/det snart slut?? köp eget.

4. förstår mig inte på folk som ska smaka, låna av andra JÄMT. är man i behov av något köper man väl det?

5. folk som lånar pengar men aldrig betalar tillbaka.

6. folk som inte tänker med sunt förnuft.

7. ouppfostrat folk som typ aldrig säger: nejtack, tack för skjutsen, tack för maten.

8. folk som tackar och tar emot precis allt.

9. folk som anser att det är fel att man pratar med sitt EX eller gillar sitt EX. man gör väl sin egna val och man vet väl bäst själv hur relationen till personen ser ut.

10. Människor som strular, tänder, snackar om/med (på ett annat sätt än vän), tar hem ens EX. 
och värst är när inte den/dom kan erkänna direkt man frågar om situationen en gång har sett ut så utan det ska komma ut flera månder efter vilket gör att du/ni sjunker i mina ögon räääätt så mycket. 

11. folk som tar saker för givet jämt ist för att dela med sig, fråga, anpassa sig efter flera ist för att alla ska behöva anpassa sig efter en.

12. blyga kan inte jag umgås med, jag har gjort det förr och jag har råkat omedvetet förändrat deras liv. kanske negativt i vissa situationer.

13. tråkigt folk, åh vad jag blir sur. jag är spontan, alltid glad och påhittig. vi kan tyvärr inte umgås isf! :)

14. folk som inte kan tänka in sig i andras perspektiv, situationer, roller utan bara drar en enda slutsats över det hela.

15. folk som inte kan ta negativ kritik. ibland kan det vara en jävla hjälp om man tänker efter och kanske tackar den människan en dag. allt till en förbättring. man ser inte alltid sina fel jämt så tur är att någon gör.

16. folk som blir sura om man snor inspiration/klädstilar/frisyrer av någon. förstår mig inte på någon som kan tycka det är fel. som när sidecut kom ut, vem FAN vet vem som var först??? däremot har jag förståelse för om man snor andras citat, talesätt osv. då härmar man ju någon personligt, hur någon är. men utseende, alla har vi sett någon som inspirerat oss. även mig. sånt händer alla om man går på stan, läser bloggar där tjejer samt killar kan ha bilder på deras kläder, sminkningar osv och får räkna med en eller flera kopior av sig själv. H&M och Gina Tricot är butiker som ofta ungdomarna handlar i. självklart finns det inte ett enda fucking plagg av varje?! därför kan det mycket väl hända att man råkat köpt samma tröja som sin bästavän.


skönt att få detta sagt idag. wiiho, älskar er som läser! å är sjukt glad att en speciell person läser min blogg. gör så att jag bara vill fortsätta. men ni alla är gula värda såklart! puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0