hjärt smink-expert

 


var så jädrans skönt att tvätta en del av tusentalet sminkborstar idag. sminkväskan är fin och allt är avtorkat. nu ska vi se om hyn mår bättre än vad den redan gör. är väldigt rädd om min hy och är expert på finnar, hur man snabbt får bort dom och undviker dom. he-he jo men det är så! alla har vi olika hy också, en del får akne liksom även om dom är hygienisk. men jag hade turen att få fin hy vilket jag är mer än glad över, måste va oerhört jobbigt att ha akne, i ansiktet iaf. så när jag får en finne tycker jag att hela världen går under typ. men yäää!

råd: 1. sola aldrig med smink.
       2. träna/svettas/idrotta aldrig med smink. när man tränar och svettas öppnar sig porerna och då kommer sminket mata sig in ännu mera vilket skapar finnar.
       3. tvätta bort sminket innan du lägger dig med sminkborttagning, helst i duschen så allt går bort. kan lätt bli att man lämnar lite längs hårfästet och vips har du en fiende när du vaknar. gnugga extra runt näsan, hakan samt pannan.
       4. tvätta sminkborstarna emellanåt. där hamnar garanterat orenheter!

och som ni ser gillar jag H&M:s smink, många säger att billigt är dåligt. men eftersom min hy sällan har problem räcker det med att jag gör allt jag skrev i råden, och råden gäller alla sminkmärken också. Mascaran är det enda jag inte köper där tror jag, i princip. Gina Tricot har förresten börjat fått egen kosmetik, så jag provade deras Mascara nu och den var helt okej prisvärd! vet inte om det har kommit till Karlstad än (närmsta Gina Tricot för mig och mina grannkommuner) så jag köpte min i Örebro och deras pincett, den absolut bästa jag provat. ögonbrynen tar 5 min att noppa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0