the life is about living

faktiskt. livet är ju förmodlingen till för att leva, klara utmaningar, motgångar, skaffa erfarenhet och hitta sig själv. sitt inre. man har ju faktiskt en själ. hur många av alla individer hinner med det eller Vill tänka så? inget svar. finns även dom som vill men inte Fick ellre Kan för dom tragiskt nog gick bort av någon anledning i förtid, tog sitt liv eller blev handikappad eller annat sjuk. jag är frisk och vid liv, än så länge. jag har fortfarande chansen, och jag tänker positivt här i livet...borde inte jag fortsätta i det spåret då? så länge inget hindrar mig. jag är lagom ung men samtidigt gammal nog för att kunna ta kloka beslut och egna initiativ! mentalt ibland kan jag vara 11 år..när jag känner för att va ett litet busfrö och inte försvnna helt från fantasin, för då känner jag genast att livet blir för tråkigt. är så himla glad att jag fått jobb, 2 t.om! så jag kan börja spara pengar och resa dit jag vill, möta andra kulturer och se världen på andra sidan. 
tillbaka till att jag är frisk, det kan väl egentligen vara den bästa överraskningen varje dag men vaknar, att man är fult ut frisk psykiskt samt fysiskt och kan göra vad jag vill den dagen, varje dag. man får liksom vara glad för det man har, tänker på alla som inte ens har ett tak över huvudet i dagens kyla. mår dåligt bara av tanken. och här sitter vi inomhus och klagar att det är kallt när det är 20 plus inne och drar på oss raggsockorna, eller klagar på maten, schampot är slut. ja men som dom inte ens vet vad schampo är då? nej fy! jag ska bli fadder flera gånger om innan jag dör. att hjälpa någon annan gör mig mer glad än att spendera mer tid och pengar på mig själv.
tar godnatt på det! kram på er och ta hand om varandra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0