en summering av 2012. du är uthärdad om du orkar läsa novellen.

som dom flesta andra som också delar med sig av sitt liv på en länk summerar ni ofta året vilket jag aldrig under dessa år har gett mig in på. så tänkte jag skulle försöka, i en kort version. sa jag kort?
skulle i princip kunna säga att år 2012 har varit mitt allra bästa men även allra värsta år, så mycket jag minns av mina 19 år och 3 månader iaf. Väljer väl ut stora delar som jag väl minns.
 
det som gjorde det till det bäst: kärlek- ja, jag hittade min första riktiga kärlek i livet, i början på Januari, så snart ett år sen. En kille jag blev väldigt kär i första gången jag såg honom (Agusti 2011) redan när han började skolan(innan han började t.om) precis min typ och stil som jag var ute efter. under förhållandeperioden var nog jag den gladaste Louise Olsson som setts. mitt jag blev synligt. jag mådde för en gångs skull riktigt jäkla bra att jag inte hade alls någon anledning att klaga på mitt livs situation. en första kärlek glömmer man aldrig eller, om det så är om 20 år. skoltiden minns man alltid och det är väl då det är som mest vanligt att man möter sin första livskamrat i dom sista tonåren.
 
STUDENTEN- "äntligen", tänkte man när skolan var slut och nu längtar man bara tillbaka till tiden då man möts av samma elever varje dag. som en enda stor familj. jag har berättat för er förr vad jag tyckte om studenten, en obeskrivligt härlig upplevelse, en dag man vill leva om. helst 2 ggr! fina balen, åh jag blir gråtfärdig :( man bara splittras sådär, en dag mitt i Juni, då solen går som högst upp på dagarna. underbart. så jag säger åter igen till er att ta vara på skoltiden, det är då man Ska och Får va ung. ha kul och lev dagen som det Nästan vore den sista och studentveckan ge järnet! haha
 
jobb- har verkligen förtjänat mina 2 jobb om jag själv får säga det, för jag har legat i med jobbsökning, åkt till Norge, skickat in CV och ansökningar precis överallt, kommit på alla möten som jag blivit kallade till osv, jag har kämpat hela tiden för att få jobbet just på Gardemoen, som jag tjatat om sen jag började gymnasiet. nu är det bara att låta läpparna fortsätta le och vara glad över att jag blivit vuxen och inse att livet har börjat, bara börjat. Tack också allihopa som hjälpt mig på vägen till jobb, råd och jag vette allt!
 
vänner- har träffat många nya vänner, samt fiender. men flest vänner..ni vet själva vilka ni är <3
hade en sjukt kul sommar med Frida på jobbet varje dag.
hamnfesten, FDD, ja alla sommarkvällar man hittat på nåt busigt!
även glad att "gänget" är ett gäng igen, där det är motsattade kön inblandade. har haft sååå många roliga stunder i erat sällskap alltså!
 
övrigt: tycker jag har utvecklats som person. mentalt. haha nej men jag har sett saker i andra perspektiv mer, i år. och lärt mig väääldigt mycket om mig själv efter förhållandet, positivt samt negativt. känner mig även mer förståndig, att jag verkligen är 19. har ännu mer förståelse för andra än vanligt. mitt "gamla" jag är påväg tillbaka har jag känt, då jag vågar säga vad jag verkligen tycker till folk, direkt, inte blyg och alltid ärlig. även om sanningar svider ibland så kan man gå med gott samvete på hjärtat ändå att man inte finner några undanflykter för att förtränga det som sårar. ja, som sagt..jag känner mig bättre själv, vet mer vad jag vill här i livet, vart mitt mål siktar just nu.

innebandyn har jag utvecklats på, så ledsen att jag slutat. en oerhört rolig sport, ligger högt uppe i mina intressen och pioriteringar sen 9 år tillbaka och nu är allt off. ledsen-öga!
 
till det negativa: en hel-summering-utan-kategori-indelning. allmänt.
har aldrig blivit sårad så många gånger under en kort period som det kunde bli under perioder i år. har hamnat längst nere på botten, på det mörkaste djupet ett flertal gånger men ändå lyckats ta mig upp förvånansfullt nog. känner mig så jäkla bra, stark! och ännu starkare blir jag för varje gång jag tar mig upp. ni känner väl till "The boTTen is nåDD". DÄR var jag, ofta. mycket depression ett tag och jag har träffat på människor som aldrig förr som inte ha förmågan till att se sorgen i andras ögon, förstå en annans känslor, lyssna på en annans hjärta-röst-kropp. jag har blivit sviken av väldigt många som sugit energin ur mig men jag har aldrig visat det fullt ut. jag är för snäll. dum! går hellre och bär på 1000 småsaker ist för att säga ifrån direkt, så det slutar ist med att jag nån dag exploderar. kanske vid tillfället då situationen inte alls var lika förjävlig och anpassad för ett utbrott med vildaste energin! folk blir häpna. jag vet, det är väl en brist jag har. alla har vi våra brister. men säger som förr, det är fan ärligheten som är bristen hos 90% av befolkningen. kommer aldrig kunna sluta hata världens tillit

och ens första kärlek tar slut
, är som en bomb rakt i hjärtat och där står ni, som kanske aldrig upplevt känslan av en hjärtbomb och vill inte ens förstå utan bara tror att tiden läker alla sår, det gör inte det alltid!
det kan räcka med att en endaste känsla blir förolämpad kan man känna sig sviken. och jag har fått mina känslor att blivit tagna oseriöst och dom har lekt runt. jag har låtit andra burit dom i sina händer, fört mig dit jag vill va för stunden. hinner inte ens tänka om det är värt det. det var ju aldrig värt det, men det visste jag inte då. kommer aldrig kunna förlåta mig själv att jag lät mig påverkas av andras val när jag kunde gjort om OCH gjort rätt redan från första början.
 
men vill ändå tacka för detta fina året och alla jag lärt känna och SOM jag känner. ni som är bäst vet vilka ni är och familjERna mina får vi inte glömma, underbara på både mammas och pappas nya bildade liv <3
nu önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År och välkomnar in 2013 då jag hoppas att alla individer tar mer hand om varandra och framför allt visar varandra respekt, det är inget man får..det förtjänar man plus att det är gratis! GODNATT

                                                                               bilder inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0