jag talar ut

Att bara låta käften vara stängd med ett blixtlås gör bara saken värre. kändes så jävla skönt att få dra upp detta blixtlåset nu efter sånt elände som legat och gnagt. jag är aldrig någonsin långsint, men när det kommer till en viss gräns, kan jag vara en sån som aldrig förlåter igen. så tänk efter noga innan du öppnar din käft vad som kan skapa problem och konflikter, konsekvenser. kanske omformulera så att någons hjärta blir brustet. detta kan bli ett olösbart problem om du möter fel människa, denna gången mötte du mig. jag har stått upp hela mitt liv på att tagit skit, så jag är alldeles för van. och därför är jag inte blyg och vågar säga ifrån, precis vad jag tycker. på ett mänskligt sätt. jag är inte förjävlig utan bokstavligt ärlig, men jag är bara för seg att få ut meningarna ibland eftersom jag vet själv vad som skulle hända om någon sa så till mig, men det skulle bara hända om den personen ljuger mig rakt i ansiktet. men det jag gjorde var inte fel. pratade bara sanning, jag är ej ensam om mina åsikter och jag står för att jag tycker så. dunier borde stå för era handlingar. så som nuläget ser ut avskyr jag, varenda detalj. sånt håller jag mig undan för det gör mig bara spyfärdig och mer irriterad. självkänslan är på hög nivå, eller den åtminstone va, farsan har lärt mig vett och det kan ingen neka! att denna självkänsla existerar är otroligt, men det måste ju betyda att jag är stark. det är dom starkaste som klarar sig till sist, jag är absolut sist för tillfället men samtidigt först på ett annat vis. och det är att säga ifrån! man måste våga det. jag hatar att vissa folk inte 'tål' alkohol, nu menar jag hur reaktionen blir när det kommer in i dens kropp. gillar inte kaxiga alkoholpåverkade flickor&pojkar. nästa gång du drar på fest, borde du nog dricka saft ist! för du blir en helt annat människa, och med den personligheten du bär nykter förbättras inte direkt så att du blir bättre/snällare av att du har alkohol i dig. jag vet inte vad du har fått för dig eller om du spelar, men du är totaldryg/kaxig/drägg/oärlig.
flera än bara en kommer möjligtvis ta åt sig när den läser detta, men det finns ju bara en eller vissa som borde det. och känner den/dom riktiga sig träffad hade den/dom säkert på känn att ett sådant typ av inlägg skulle förekomma och om du/ni stör dig/er, skriv förfan då inte min länk i sökrutan om du inte vill läsa. jag har skaffat denna blogg för att jag vill tala ut ibland men även skriva om mina vardagssysslor osv. men inga namn är för guds skull nämnda så ingen kan säga vem det är om och vad som är rätt eller fel.
och om någon som känner sig träffad men som det inte alls handlar om, du kanske har sårat någon annan så på samma vis så du känner igen dig. men ta inte åt dig alldeles för mycket av vad jag säger, för det är mitt tycke och du behöver inte alls känna likadant. 
har varken nämnt om det handlar om 1,2,3 eller fler personer i detta inlägg.
t.ex om jag säger du/ni är för att inte någon ska behöva känna sig ensamt dömd.
jag skriver dethär för jag behöver, och tycker jag redan har uttryckt mig tillräckligt i dina ögon irl.

jag bara talar ut
för en ovän


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har idioter här omkring oss, idioter som ser en som "vem som helst", tills de lär känna att personen i fråga existerar, har ett medvetande (även om det borde vara självklart). Jag personligen ser dig annorlunda efter detta. DU existerar mer än bara som människa.

Man kan bli påverkad starkt av vissa kommentarer, som kan förändra en under framtidens gång. Det gäller att veta vem man själv är, och veta bäst så att säga. Nu tror jag du redan gör det.

Vill ändå säga: Ha alltid i åtanke att det finns idioter som man kan tro lever utan empati och sympati; de känner dig inte. Du vet bäst själv.

Du har visat att du är stark. Det applåderar jag!



Varför skriver jag detta? Ville helt enkelt efter jag läst att du "existerar", kort sagt. Klockan drar iväg och jag måste sticka.

Ha det bra nu!

2011-06-08 @ 08:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0