det går alldeles för fort fram, jag vill hinna leva.

ååh, när jag öpnnade fönstret häromdagen på jobbet för att golvet skulle torka fortare så hörde jag barnen från dagiset bredvid, dom lekte dendär "bro bro i brejja" eller vad det heter, tänkte tillbaka då va jäkla kul man kunde ha när man va liten. man kunde skratta bara av att nån kollade på en. ibland önskar man att man vore liten jämt, inga omständigheter och man behövde inte göra något, blev påskjutsad i vagn och behövde bara ligga där och sovaaaa <3 det var inga fel att leka med dockor, barbies och sånt då. hah, jag var en sån som inte alls behövde vara 2 för att kunna sysselsätta mig, jag lekte gärna själv...oftast att jag var måste lärare och elev på samma gång, så satt där och kladdade i gamla matteböcker. ujhujh, kassörska och lagade mat(på låtsas) till familjen och såååe, bjöd på kaffe i plastmuggarna och var en skön morsa till dockorna. tiden rinner förbi, en hel stor sanning.

säger en sak
: Jag MÅSTE ta vara på ungdomen nu, för kommer ångra mig annars. Man upplever olika saker i olika åldrar, så man trivs nog i alla åldrar fast på olika sätt. kommer nog trivas när jag går i pension också, om jag får dela den med bra människa!

lev i nuet


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice pic på en snygg bruuud! =)

2011-07-11 @ 18:48:04
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0