kanske läsvärt. men what goes around comes around!



folk som bara tar men inte ger stänger jag av totalt från min värld. jag varken tittar, lyssnar på eller pratar med såna människor! att bara ska ha sin vilja fram genom livet jämt är jag trött på folk som ska ha, bortskämd. såna människor kommer aldrig kunna klara sig ensam i framtiden eller göra sysslorna som behöver göras för dom har ingen erfarenhet eftersom dom får allt serverat på ett stort silverfat jämt. och en attityd som gör att folk tröttnar får dom. och att aldrig kunna förlåta, förstår jag mig inte på. det är jätteviktigt att kunna förlåta, annars spenderar vi alldeles för mycket tid på att känna en stor plåga inombords att tillslut tar psyket kol! vi måste kunna anstränga oss lite för att vi ska hålla ihop och göra allt positivare. vi individer lägger ner alldeles för mycket tid på saker som man inte borde lägga tid på. vara sura, fundera alldeles för mkt över småsaker, hur vi ser ut. livet är för kort för det. vi måste alla inse att livet och framtiden blir BARA vad vi själva gör det till. vi har ingen annan att skylla. att gå vidare är också otroligt viktigt, man kan inte sitta instängd för evigt och grubbla över skit! totalt onödigt. vi får väl se vem som har flest RIKTIGA vänner i slutet. heller få riktiga än flera hundratals falska/oviktiga. typ som du, du är med såna du knappt känner för dina REAL friends alltså, har gått ifrån dig och din jobbiga attityd. men grejen är den att du själv varken märker, ser eller förstår det. men en dag, en jävligt vacker en kanske du märker att du sitter själv. eller med dina second-hand kompisar då som du egentligen inte vill sitta med. du filosoferar och tänker tillbaka, och så vill du egentligen ha det, när vi alla var glada. men problemet är ju du, du skapade det och det är det bara du själv som inte har insett eller vill förstå. så därför kommer vi ingen vägen. finns ingen sannolikhet att vi kan mötas på halva vägen med den inställningen du har till allt. är trött på jobbiga attityder som sagt och folk som bara tar men inte ger! låt mig göra det, det är jag och så är det. men seriöst, rätta mig om jag har fel?!

there IS life, even after a broken heart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0