my opinions, my thoughts!

man bestämmer väl själv vem man vill vara med? vem man vill ställa upp för, trivas med, se upp till, dela skratt med, bråka med, snacka alltmöjligt med, ja..umgås! och det märks och syns VÄL vilka alla dras till. det är något man faktiskt känner i sig också varje dag, för det är inget som bara syns. beror ju iofs på om man själv känner sig träffad eller att det umgänget man är i inte alltid fungerar som vanligt. å jag känner såhär att jag hellre vill ha flera vänner än 2 BÄSTA t.ex..för egentligen finns det ingen RIKTIG vän för det finns ingen som är precis ALLT och har precis ALLT vad just människa är i behov av. därför är det bättre att dela med sig till många, och det är ju självklart att man vill och ska skaffa sig nya umgängen. finns inte ett fel med det, men känns inte lika roligt längre om det inte passar och blir ett problem för sitt "gamla" umgänge. men det är nog egentligen skönt för allas vänskap, annars rasar pusselbitarna ihop och man tröttnar lätt. så variera är super. enligt mig. och det ska ingen behöva få skit för, för man måste ju lita på sina vänner och veta att dom tycker om en lika mycket ÄVEN om den kompisen är med en annan eller några andra nån anna dag eller vecka. känns väl helt enkelt bättre för den personen i sig. det ska ju respekteras och inte bli felbehandlat på grund av det. då är det ju dom som har problem med det som verkar ha dåligt självförtroende och tror att dom inte kommer vara lika mycket värda i dens ögon längre. att bråka med en nära vän är ingen man önskar, och det har jag hamnat i alldeles för mycket i mina dagar och är oerhört trött på det samtidigt som jag är jävligt arg och kan inte komma över saker som jag gick och sa förlåt för ÄVEN fast det inte var jag som gjorde fel just DEN gången, men var tvungen annars hade vi nog inte pratat i dagens läge? men i dagens "läge" kan jag säga att det är min syster som är min "bästavän." när vi var små så bråkade vi dag som natt, hund som katt. men idag, helt förändrat och vi har gjort massa kul ihop och umgåtts en hel del, är jättejättehappy för det, för om du är jättebra vän med ett syskon..kommer du aldrig komma närmare en vän än det syskonet. för ni vet mycket mer om varanda och varandras grunder.

LOVE, Louise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0